عصبانی شدن آمریکا از توقیف یک کشتی توسط ایران/جنگ آمریکا با ایران خودکشی است

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
عصبانی شدن آمریکا از توقیف یک کشتی توسط ایران/جنگ آمریکا با ایران خودکشی است

                                                                             ***

توقیف کشتی توسط ایران، رفتار خصمانه و انکار قابل قبول 

به گزارش موسسه امریکن اینترپرایز، خبرگزاری‌های ایران از توقیف یک کشتی باری آمریکایی خبر دادند که گفته می‌شود به سوی بندرعباس هدایت شده است. این درحالیست که پنتاگون تا الان وجود ملوانان آمریکایی در این کشتی را انکار کرده است. بدون توجه به این مسائل، باید به چند نکته توجه کرد: 

ایران در رسانه ها 

-  نباید تصور کنیم که این عمل خصمانه بوده است. طبق ماده 110 قانون اساسی ایران، رهبر انقلاب فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. اگر آیت‌الله خامنه‌ای واقعاً این اقدام سربازان خود را تایید نمی‌کنند، پس باید همه آنها را اخراج نمایند. 

-  بی‌شک، به جامعه اطلاعاتی آمریکا دستور خواهد شد تا مقامات ایرانی که این دستور را داده‌اند را مشخص کنند. پس تمامی مکالمات رهگیری خواهد شد. اما عدم وجود دستور مستقیم در پیامها به معنای تبرئه نیست. سلسله مراتب در ایران طوری طراحی شده است که به راحتی می‌شود این اقدامات را انکار کرد. رهبر ایران دستوری درباره آنجه باید انجام شود نمی‌دهد. بلکه ایشان درباره نبایدها دستور می‌دهند. پس هر چیزی که ایشان انجام آنرا منع نکره باشند مشکلی ندارد. 

-  نظام ایران معمولاً نقش پلیس بد و پلیس خوب را بازی می‌کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گاه وارد مذاکرات هسته‌ای نشده است. این مساله که جان کری بر ارائه سندی دال بر اینکه سپاه از توافقات تبعیت می‌کند پافشاری نمی‌کند اشتباه آمریکا محسوب می‌شود. 
-  اجازه دهید واضح صحبت کنیم: مشکل این نیست که اوباما به اندازه کافی عذرخواهی نکرده است. مشکل این نیست که به ایران به اندازه کافی مشوق داده نشده است. بلکه، مساله شخصیت نظام ایران است که از هیچ اصول بین‌المللی پیروی نمی‌کند. به این دلیل است که دولت کلینتون ایران را کشوری متخاصم خواند. 


ماموریت خودکشی: چرا جنگ با ایران شکست دیگری را برای ماشین نظامی آمریکا در پی خواهد داشت







:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: